Maisa
Maisa on suojattu sähköinen asiointikanava kansalaisen ja sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen välillä. Maisan avulla voit seurata ja vastaanottaa terveyteesi tai asiakkuuteesi liittyviä tietoja turvallisesti internet-selaimen kautta tai mobiilisti älylaitteella. Maisan kautta voit ottaa yhteyttä sosiaali- ja terveyspalveluihin. Maisassa voit tarkastella mm. Apotti-järjestelmään päivitettyjä tietojasi, viestiä ammattilaisten kanssa, varata aikoja hoitajille sekä perua tarvittaessa sinulle varatun ajan.
Palvelukanavat
Palvelukanavan tyyppi
Asian käsittelyn eteneminen
Ammattilainen vastaa sinulle normaalisti kolmen arkipäivän kuluessa.
Palvelun saatavuus
- Avoinna joka päivä
Linkit
Asian käsittelyn eteneminen
Jos tarvitset kiireetöntä hoitoa tee sähköinen oirekysely tai ota yhteys puhelimitse virka-aikana. Linkit oirekyselyyn ja terveysasemien puhelinnumeroihin ovat tämän sivun alalaidassa. Maisa-viestit vain muuta asiointia varten. Kiireellisissä asioissa ota yhteys puhelimitse. Virka-ajan ulkopuolella yhteys kiireellisissä asioissa päivystysapuun 116117. Hätätilanteessa ota yhteys puhelimitse yleiseen hätänumeroon 112.
Lisätietoja asiointipalvelusta
Maisan saa käyttöön kirjautumalla Maisaan osoitteesta www.maisa.fi tai lataamalla Maisan mobiilisovelluksen sovelluskaupasta (Apple AppStore, Google Play -kauppa). Maisaan kirjautumiseen tarvitaan vahvan tunnistautumisen väline. Näitä ovat pankkitunnukset, mobiilivarmenne ja sähköinen henkilökortti.
Maisan käyttöehdot tulee hyväksyä Maisaa käyttöön ottaessa, jotta Maisa-tili aktivoituu. Jos olet hylännyt käyttöehdot ja Maisa-tilisi on sen vuoksi inaktivoitunut, voit ottaa Maisa-tilin käyttöösi kirjautumalla uudelleen vahvaa tunnistautumista käyttäen ja hyväksymällä käyttöehdot.
Jos olet poistanut Maisa-tilin ja haluat avata sen uudelleen, ole yhteydessä hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon yksikköön. Tilin uudelleen aktivointi tapahtuu ammattilaisten toimesta.
Useamman tilin näkyminen Maisassa johtuu siitä, että olet asettanut eri rekisteripitäjien välisiä kieltoja. Jokaista asiakasta kohden on kuitenkin vain yksi aktiivinen päätili, johon muut tilit on liitetty.