Palvelu koskee kiireetöntä asiointia. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, ota yhteyttä omalle terveysasemallesi puhelimitse virka-aikana. Virka-ajan ulkopuolella yhteys kiireellisissä asioissa päivystysapuun 116117. Hätätilanteessa ota yhteys puhelimitse yleiseen hätänumeroon 112.
Asian käsittelyn eteneminen
Tee näin:
- Valitse asiointisi aihe
- Kerro oireesi
- Jos oireesi vaatii päivystyshoitoa, palvelu keskeytyy ja neuvoo ottamaan yhteyttä päivystykseen
- Syötä palveluun henkilö- ja yhteystietosi
- Kerro ajat, jolloin et pääse vastaanotolle
- Lähetä tiedot. Kun olet täyttänyt lomakkeen, saat vahvistuksen siitä, että tietosi on toimitettu. Vahvistusviesti lähetetään myös sähköpostiisi, jos olet ilmoittanut sähköpostiosoitteesi.
- Otamme sinuun yhteyttä valitsemallasi tavalla, joko puhelimitse tai tekstiviestillä viimeistään 1 arkipäivän sisällä.
- Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika ammattilaiselle, kuten hoitajalle, fysioterapeutille, lääkärille tai hammaslääkärille.