Salli evästeet, jotta voit käyttää automaattisia käännöksiä
Palvelu koskee kiireetöntä asiointia. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, ota yhteyttä omalle terveysasemallesi puhelimitse virka-aikana. Virka-ajan ulkopuolella yhteys kiireellisissä asioissa päivystysapuun 116117. Hätätilanteessa ota yhteys puhelimitse yleiseen hätänumeroon 112.
Kerro oireesi sähköisessä palvelussa. Otamme sinuun yhteyttä valitsemallasi tavalla, joko puhelimitse tai tekstiviestillä mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään yhden arkipäivän sisällä. Terveydenhuollon ammattilainen arvioi oireesi ja ohjeistaa jatkohoidosta. Huomioithan, että sähköisen asioinnin kautta ei kirjoiteta sairauslomatodistuksia.
Mielenterveys- ja/tai päihdeongelmiin liittyvissä kiireettömissä asioissa sinulla on mahdollisuus siirtyä Klikkaa oire -palvelun kautta täyttämään Terapianavigaattori, joka sisältää mielenterveys- ja päihdesairauksien oirekyselyjä.
Tee näin: - Valitse asiointisi aihe - Kerro oireesi - Jos oireesi vaatii päivystyshoitoa, palvelu keskeytyy ja neuvoo ottamaan yhteyttä päivystykseen - Syötä palveluun henkilö- ja yhteystietosi - Kerro ajat, jolloin et pääse vastaanotolle - Lähetä tiedot. Kun olet täyttänyt lomakkeen, saat vahvistuksen siitä, että tietosi on toimitettu. Vahvistusviesti lähetetään myös sähköpostiisi, jos olet ilmoittanut sähköpostiosoitteesi. - Otamme sinuun yhteyttä valitsemallasi tavalla, joko puhelimitse tai tekstiviestillä viimeistään 1 arkipäivän sisällä. - Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika ammattilaiselle, kuten hoitajalle, fysioterapeutille, lääkärille tai hammaslääkärille.