Salli evästeet, jotta voit käyttää automaattisia käännöksiä
Hoidontarpeen arviota tukevat työkalut ja niiden käyttö – Hoidon tarpeen arviota tekevien ammattilaisten kokemuksia ja ajatuksia
Hoidontarpeen arviointi (HTA) tapahtuu joko asiakkaan ollessa yhteydessä puhelimitse, sähköistä kanavaa pitkin tai walk-in-asiointina terveysasemalla. HTA:n merkitys korostuu erityisesti puhelin/sähköisissä yhteydenotoissa, sillä hyvin tehdyllä HTA:lla asiakas ohjautuu varminten oikealle ammattilaiselle, oikeaan aikaan ja asiat mahdollisimman hyvin valmisteltuna. Tällä on merkittävä rooli palveluiden saatavuuteen ja sujuvaan hoitoprosessiin liittyen.
Organisaatiossamme on käytössä paljon ohjeistuksia (omia ja valtakunnallisia), sekä potilastietojärjestelmän ohjaavia smartfraaseja, joita voitaisiin käyttää tukena erityisesti puhelimessa tehtävässä hoidon tarpeen arviossa. Näitä ei kuitenkaan osata välttämättä hyödyntää tarkoituksenmukaisesti.
Opinnäytetyössä voitaisiin kartoittaa
Opinnäytetyötä voi jalostaa vielä toiminnallisemmaksi, esim. jonkinlaisten työpajojen suunnittelun suuntaan, jos sellaista tarvetta ilmenee.
AMK-opiskelijat ja graduntekijät
Terveydenhuollon palvelujen toimiala
Terveysasemapalvelut