Salli evästeet, jotta voit käyttää automaattisia käännöksiä
Palveluntuottaja: Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Y-tunnus: 3221356–1
Käyntiosoite: Nelikkatie 17, Vantaa/Postiosoite: PL 1000, 01301 Vantaa/Puhelin: vaihde 09-419191 (ma-pe klo 8–17)
Palveluyksikön nimi:
Lasten sijaishuolto,
Käyntiosoite:
Kielotie 7 A, 01300 VANTAA,
Postiosoite:
PL 160 01301 VANTAA
Palveluyksikköön kuuluvat palvelupisteet/etäpalvelut ja yhteystiedot: Lasten sijaishuolto, Kielotie 7 A, 01300 Vantaan.
Vastuuhenkilön/-henkilöiden nimi/nimet, tehtävät ja yhteystiedot:
Pia Green, sosiaalityön lähijohtaja, pia.green@vakehyva.fi, 0400-515837
Pia Koskikuru, lähijohtaja, pia.koskikuru@vakehyva.fi, 043-8254400
Päivi Peltonen, paivi.peltonen3@vakehyva.fi, 040-7690833
Tiffany Erikkilä, tiffany.erikkila@vakehyva,fi, 040-7643465
Piia Vaara, piia.vaara2@vakehyva.fi, 0405904531
Anna Klingenberg-Peltola, Kuntouttavan sosiaalityön tehtäväaluepäällikkö, anna.klingenberg-peltola@vakehyva.fi, 0405702567
Palveluyksikön toiminta-ajatus (palvelut, asiakas- ja potilasryhmä sekä määrä): Lastensuojelulakiin perustuva lastensuojelun sosiaalityö. Lasten sijaishuolto on Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen yksikkö, joka vastaa perhe- ja laitoshoitoon sijoitettujen lasten sosiaalityöstä, sijaishuollon asiakasohjauksesta sekä lapsikohtaisesta valvonnasta. Työskentelemme asiakaslähtöisesti, lapsen/nuoren etu ja osallisuus keskiössä. Asiakkaita tavataan toimintaympäristössään, lähi- ja etätapaamisia hyödyntäen.
Tarjoamme sijaishuoltoa, perheen ulkopuolelle sijoitetuille lapsille, lokakuussa 2024 asiakkaana oli 716 lastensuojelulain mukaan huostaanotettua tai kiireellisesti sijoitettua alaikäistä lasta.
Tuottaako palveluyksikkö palveluja ostopalveluna toiselle palveluntuottajalle tai -järjestäjälle lain tai sopimuksen perusteella? Ei
Alihankintana/ostopalveluna ostetut palvelut ja niiden tuottajat:
Yksikön siivous:Sol, Vartiointipalvelut:Securitas, Kiinteistön huolto: PHM Kiinteistöhuolto
Alihankintana/ostopalveluna tuotettujen palvelujen sisältö-, laatu- sekä asiakas- ja potilasturvallisuusvaatimusten varmistaminen:
Palvelujen sisällöstä ja laadusta on sovittu sopimuksissa. Epäkohdista reklamoidaan palvelun tuottajalle puhelimitse tai sähköpostitse.
Omavalvontasuunnitelman laatimisesta, toteutumisesta, seurannasta, päivittämisestä ja julkaisemisesta vastaava henkilö/henkilöt:
Syksyllä 2024 omavalvonnan laatimisessa ovat olleet mukana: Pia Green, Piia Vaara, Pia Koskikuru, Tiffany Erikkilä, Jonna Jaakola, Anna Haapsaari, Hannu Alhovuori, Sirpa Husso ja Anu-Liisa Karhapää.
Omavalvontasuunnitelman laadinnasta vastaa yksikön esihenkilö yhdessä johtoryhmän ja henkilöstöedustajien kanssa. Yksikön omavalvonta suunnitelma esitellään yhteisesti kaikille työyhteisökokouksessa marraskuussa 2024. Henkilöstö voi ehdottaa muutoksia suunnitelmaan.
Omavalvontasuunnitelman toteutumista seurataan sijaishuollon työyhteisökokouksissa neljän (4) kuukauden välein.
Omavalvontasuunnitelman päivittäminen, seuranta ja toteutuminen:
Omavalvontasuunnitelman julkisuus:
Vaken verkkosivuille sekä yksikössä osoitteessa Kielotie 7 A sekä odotusaulan tiloissa B-rapun puolella sijaitsevassa hyllyssä.