Aktivera inställningscookies för att kunna använda automatiska översättningar.
Som invånare och klient i Vanda och Kervo välfärdsområde vill vi att dina upplevelser av våra tjänster ska vara positiva och bra. När du ger oss respons får vi värdefull information om hur vi har lyckats och vad vi behöver utveckla och förbättra i vår verksamhet.
Vi använder oss av ett elektroniskt kundresponssystem för respons. Ett pappersformulär som uppfyller tillgänglighetskriterierna håller på att utarbetas och tas i bruk under 2024.
Om du har några akuta frågor gällande tjänsten/vården eller något annat brådskande ärende, vänligen ta kontakt direkt med enheten som erbjudit tjänsten/vården.
Observera att respons som gäller vård eller tjänst som tillhandahålls av en privat tjänsteproducent ska ges direkt till den tjänsteproducenten.
Om du vill ha ett svar på responsen, lämna din kontaktinformation i responsformuläret. Respons kan också ges anonymt.
Saker att tänka på när man ger respons:
Om du inte är nöjd med servicen, vården eller bemötandet du fått i socialvården eller hälsovården, kan du göra en anmärkning.
Anmärkningen görs antingen
Både socialvården som hälsovården ska ge ett skriftligt svar på en anmärkning inom rimlig tid efter att anmärkningen har gjorts. Svaret ska motiveras.
Ett svar som getts på en anmärkning får inte överklagas genom besvär.
Anmälan om missbruk kan göras vid misstanke om verksamhet som strider mot lag eller annan oetisk verksamhet. Anmälaren behöver inte ha täckande bevis, men i anmälan ska man berätta all information så exakt som möjligt, så att man kan behandla saken.
Vanda och Kervo välfärdsområde (VAKE) har tagit i bruk ett elektroniskt formulär, som klienter och patienter kan använda för att anmäla risksituationer och nära ögat-situationer.