Aktivera inställningscookies för att kunna använda automatiska översättningar.
Tjänsten är avsedd för kunder inom välfärdsområdets hälsovårdsservice. Enligt hälsovårdslagen tillhandahålls vårdartiklar till långtidssjuka kunder. En yrkesutbildad person inom hälsovården beslutar om tillhandahållande av vårdartiklar. Du behöver alltså en remiss för att beställa vårdartiklar. Utdelningen av vårdartiklar baserar sig på individuellt behov, vilket fastställs av den vårdande läkaren eller skötaren tillsammans med kunden.
Du behöver en remiss för tjänsten. Remissen får du av en yrkesutbildad person inom hälso- och sjukvården. Ta kontakt per telefon eller via Maisa.
Aktuella kontaktuppgifter och öppettider hittar du på fliken Verksamhetsställen.
Vårdartiklar kan vara till exempel utrustning för vård och uppföljning av diabetes samt stomi-, sårvårds- och katetriseringsartiklar samt inkontinensskydd. Det tillhandahålls även blöjor för personer med medelsvår eller svår urin- eller avföringsinkontinens. Vårdartiklar främjar vården av kunder med långvariga sjukdomar hemma eller i på vårdhem och förbättrade förutsättningar för egenvård samt arbets- och funktionsförmågan.
En yrkesutbildad person inom hälso- och sjukvården beslutar vem som får vårdmaterial genom en remiss eller individuell vårdplan, på basis av vilken du kan beställa vårdartiklar.
Vårdträdsgränden 1501360VandaFinland
Puhelinpalvelu: – mån-fre 10.00-12.00 – lör-sön stängt
Hjälpmedelsdistributionen betjänar på Koivukylä hälsostation. Beställ hjälpmedel i god tid i förväg. Hur man agerar i telefon: - När du ringer, välj språk: finska eller svenska - Du kan undvika att vänta i kö genom att lämna en återuppringningsbegäran när du hör det inspelade meddelandet om återuppringning. - Du kan lämna en återuppringningsbegäran till bokningsnumret mån-fre kl. 10-12. - Vi svarar på återuppringningsbegäran så snart som möjligt samma vardag. Väntetid: - Om du vill kan du stanna kvar i telefonkön. - Om du inte lämnar en återuppringningsbegäran och avbryter samtalet under väntetiden, förlorar du din plats i kön. En ny uppringare hamnar alltid sist i telefonkön. Du kan hämta din beställning: - Från Koivukylä hälsostation, Karsikkokuja 15, 01360 Vantaa. Informationspunkt (1 vån.) mån, ons, fre kl. 7.30-16 och tis och tors kl. 7.30-18. Obs! På helgdagsaftnar är avhämtning fram till kl. 16. - Från Myyrmäki hälsostation, Jönsäksentie 4, 01600 Vantaa. Informationspunkt (1 vån.), mån-fre kl. 8-17.00. - Från Kerava hälsostation kan du fortsättningsvis hämta paket som beställts till paketautomaten kl. 7.00-18.30, Metsolantie 2, 04200 Kerava, B-hallen. - Kunden kan också få paketet per post till närmaste postautomat eller avhämtningspunkt. - Beställningen kan levereras till Postens paketautomat (Smartpost) eller avhämtningspunkt. - Visa FPA-kortet - Kontrollera att du har fått rätt hjälpmedel. - Om du sköter ärenden för någon annan, behöver du en skriftlig fullmakt från personen du sköter ärenden för.
Sorry! No result found.