Aktivera inställningscookies för att kunna använda automatiska översättningar.
Vårdträdsgränden 1501360VandaFinland
Puhelinpalvelu: – mån-fre 10.00-12.00 – lör-sön stängt
Hjälpmedelsdistributionen betjänar på Koivukylä hälsostation. Beställ hjälpmedel i god tid i förväg. Hur man agerar i telefon: - När du ringer, välj språk: finska eller svenska - Du kan undvika att vänta i kö genom att lämna en återuppringningsbegäran när du hör det inspelade meddelandet om återuppringning. - Du kan lämna en återuppringningsbegäran till bokningsnumret mån-fre kl. 10-12. - Vi svarar på återuppringningsbegäran så snart som möjligt samma vardag. Väntetid: - Om du vill kan du stanna kvar i telefonkön. - Om du inte lämnar en återuppringningsbegäran och avbryter samtalet under väntetiden, förlorar du din plats i kön. En ny uppringare hamnar alltid sist i telefonkön. Du kan hämta din beställning: - Från Koivukylä hälsostation, Karsikkokuja 15, 01360 Vantaa. Informationspunkt (1 vån.) mån, ons, fre kl. 7.30-16 och tis och tors kl. 7.30-18. Obs! På helgdagsaftnar är avhämtning fram till kl. 16. - Från Myyrmäki hälsostation, Jönsäksentie 4, 01600 Vantaa. Informationspunkt (1 vån.), mån-fre kl. 8-17.00. - Från Kerava hälsostation kan du fortsättningsvis hämta paket som beställts till paketautomaten kl. 7.00-18.30, Metsolantie 2, 04200 Kerava, B-hallen. - Kunden kan också få paketet per post till närmaste postautomat eller avhämtningspunkt. - Beställningen kan levereras till Postens paketautomat (Smartpost) eller avhämtningspunkt. - Visa FPA-kortet - Kontrollera att du har fått rätt hjälpmedel. - Om du sköter ärenden för någon annan, behöver du en skriftlig fullmakt från personen du sköter ärenden för.