Yhteystiedot asiointiin
A
-
Asunto- ja tilavuokraus
Asiointipalvelu
D
-
Diabetesyksikkö
AsiointipalveluTyypin 1 diabeetikoita ja tyypin 2 insuliini- ja pistoshoitoisia diabeetikoita hoidetaan keskitetysti diabetesyksiköissä. Ensikontaktin jälkeen sinulle avataan mahdollisuus asioida sähköisesti Maisan kautta.
H
-
Hyvinvointialueen vaihde
Asiointipalvelu
K
-
Kausirokotukset
AsiointipalveluNumerosta voit varata ajan korona- ja influenssarokotukseen. Muissa rokotusasioissa ole yhteydessä omaan terveysasemaasi.
-
Kiireellinen suun terveydenhuolto
AsiointipalveluAvoinna ma-pe klo 7:30-15, p. 09 4191 2010. Aiemmin varatun hoitoajan voi tarvittaessa perua Maisa-asioinnin kautta tai puhelimitse numerosta 09 41912020. Peruutusnumero avoinna vuorokauden ympäri, ajan peruminen mahdollista ääniviestillä.
-
Kiireetön hoidontarpeen arviointi
AsiointipalveluPalvelu koskee kiireetöntä asiointia. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, ota yhteyttä päivystykseen tai virka-aikana omalle terveysasemallesi. Voit ottaa sähköisesti yhteyttä myös ehkäisyneuvolan palveluihin.
-
Kotoutumista tukevat sosiaalipalvelut
Asiointipalvelu -
Koulu- ja opiskeluterveydenhuollon neuvonta
AsiointipalveluVoit ottaa yhteyttä soittamalla neuvontapuhelimeen maanantaista perjantaihin klo 8-15.
-
Kuulovammaisten asiointi
AsiointipalveluKuulovammaisten chat palvelee kuulovammaisia terveysasemilla asiointiin liittyen maanantaista perjantaihin klo 8-14.
L
-
Lastenvalvojat
Asiointipalvelu
M
-
Maisa
AsiointipalveluMaisa on suojattu sähköisen asioinnin kanava ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisan avulla voit seurata ja vastaanottaa terveyteesi liittyviä tietoja turvallisesti internet-selaimen kautta tai mobiilisti älypuhelimella. Maisassa voit ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin sekä tarkastella mm
-
Matkailijoiden erityisrokotukset
AsiointipalveluSoita numeroon jos matkustat Afrikkaan, Aasiaan, Oseaniaan, Väli- tai Etelä-Amerikkaan ja oleskelet tavanomaisten turistikohteiden ulkopuolella maaseudulla alkeellisissa olosuhteissa, matkustat kyläilymatkalle tai matkan kesto on yli kuukauden (jolloin saatat tarvita riskinarvion perusteella
N
-
Neuvola
Asiointipalvelu -
Nuppi Myyrmäen, Nuppi Tikkurilan ja Nuppi Keravan chat
AsiointipalveluChat tarjoaa 13-21-vuotiaille nuorille ja perheille neuvoja, tukea ja hoitoa sosiaalisiin suhteisiin, mielenterveyteen, päihteidenkäyttöön ja elämänhallintaan liittyvissä kysymyksissä.
O
-
Oikomishoidon ajanvaraus
AsiointipalveluPalvelu on tarkoitettu varattujen aikojen siirtämiseen ja perumiseen.
P
-
Päihde- ja mielenterveyspalvelujen puhelinpalvelu
AsiointipalveluPalvelusta saat apua omaan tai läheisen päihteidenkäyttöön ja mielenterveyteen liittyvissä haasteissa. Palveluissa kartoitetaan tilanteesi, aloitetaan hoidon suunnittelu ja sinut ohjataan oikeaan palveluun. Mikäli asiasi koskee mielenterveyspalveluita, käy ennen yhteydenottoa täyttämässä
-
Päivystysapu
AsiointipalveluIltaisin klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin kiireelliset terveyspalvelut tuottaa HUS. Soita ennen HUSin päivystyspoliklinikoille hakeutumista Päivystysavun maksuttomaan numeroon 116117. Ohjaamme sinut oikeaan hoitopaikkaan ja kerromme, kuinka nopeasti sinun tulee hakeutua hoitoon. Jos tilanteeseesi
S
-
Sosiaali- ja potilasasiamies
AsiointipalveluJos koet potilaana tai sosiaalihuollon asiakkaaana tulleesi sosiaali- tai terveydenhuollon palveluissa väärin kohdelluksi, voit selvitellä tilannettasi sosiaali- ja potilasasiamiehen kanssa.
-
Suun terveydenhuollon ajanvaraus ITÄ
AsiointipalveluAjanvaraus Itä-Vantaan (Tikkurila, Hakunila, Länsimäki) toimipisteille.
-
Suun terveydenhuollon ajanvaraus LÄNSI
AsiointipalveluAjanvaraus Länsi-Vantaan alueen toimipisteille (Myyrmäki, Martinlaakso, Kartanonkoski) arkisin ma-pe klo 7:30-15.
-
Suun terveydenhuollon ajanvaraus POHJOINEN
AsiointipalveluAjanvaraus mahdollista Koivukylän, Korson ja Keravan alueen toimipisteille arkisin ma-pe klo 7:30-15.
T
-
Terapianavigaattori
AsiointipalveluTerapianavigaattori on sähköinen oirekysely, joka antaa käyttäjälleen tietoa mielenterveys- ja päihdepalvelujen tarpeesta sekä antaa ohjeita palveluihin hakeutumiseen.
-
Terveysasemien yhteydenotot
AsiointipalveluTerveysasemat palvelevat ajanvarauksella ja arkipäivisin. Oireesi ja hoidon tarpeesi arvioidaan puhelimessa tai sähköisesti. Tarvittaessa sinulle varataan aika vastaanotolle, mutta moni asia hoituu myös puhelimitse tai etäpalveluissamme. Joskus riittää pelkkä omahoito. Käytäthän vain yhtä
V
-
Vanhusten asumisen tuki
Asiointipalvelu -
Vanhusten tukipalvelut
Asiointipalvelu